Néhányan emlékeztek még a Györöki bevonótáborra. Kinga mutatott nekünk egy egész érdekes filmet aminek a címe az Olajfalók volt. 1988-as 20 perces áldokumentumfilm, ami a maga idejében jócskán felbolygatta a kedélyeket és a közvéleményt. De menjünk vissza még egy kicsit az időben hisz 1938-ban Orson Welles Világok Harca c. rádiójátéka széleskörű polgári pánikot okozott Angliában. Pedig mindkettő fikcó, és bár nem éltem egyik korban se még és kicsit így nagymellűnek hangozhat hogy azt mondom nem dőltem volna be egyiknek sem, felveti a kérdést mégis bennem: Vajon ha nem tanítottak volna meg kételkedni és hogy ne vegyek mindent kézpénznek vagy hogy a "cukros bácsitól" ne fogadjak el semmit elhittem volna-e? A válasz: igen mindenképpen.
Hogy jön ez ide?
Minap/mihónap olvastam és gondolkoztam azon hogy új vírusmarketing technikák közé tartoznak az úgynevezett "alternate reality game"-ek, és ezeknek mekkora hatásuk van az emberekre. Hisz ki ne emlékezne a "The Dark Knight" alternate reality game-jére amikor jokerek rohangáltak mindenhol Amerika szerte vagy Gotham Times-ok voltak szétszórva New York-ban. Aztán mindenki Joker-nek volt öltözve. http://batman.wikibruce.com/Timeline
Nem hiába lett akkora Hype körülötte. De mehetünk még régebbre is. 1999-es Blair Witch Projectre ami szintén áldokumentumfilm volt és szinte az egész világ bekajálta. A mai napig a legnagyobb profit/ktg aránnyal rendelkezik a filmvilágban. $248 millió volt a bevétel a gyártási költség pedig $35 000. De ottvan a Cloverfield is, ami már nyílt titokként kihangsúlyozta magáról hogy áldokumentumfilm. De még számtalan példát lehetne felhozni ARG-kre és sikereikre. http://en.wikipedia.org/wiki/Alternate_reality_game
Viszont még mindig nem válaszoltam miért hoztam fel most ezt a témát: http://d-9.com/
http://www.multinationalunited.com/ http://www.youtube.com/watch?v=EOmNUDRnUYQ
http://mnuspreadslies.com/ http://www.mathsfromouterspace.com/
Ez Peter Jackson producer és Neill Blomkamp rendező közös filmje ami szintén áldokumentum film lesz és idén nyáron jön ki. Neill Blomkamp amúgy a nagysikerű Halo kisfilmek valamint a Citroën transformers reklámokért felelős. Felhívnám a figyelmet a youtube- os videóra hisz remek példája az ARG-knek hisz rengeteg ember fiktív dolog miatt tüntet és reklámoz által. A film amúgy érdekes lesz szerény véleményem szerint, de akkoris elgondolkodtató hogy merre halad a trend és mennyire fognak jelen lenni az ARG-k a mindennapjainkban az elkövetkezendő években. Ha még nem csináltam volna meg a Reklámszociológiát, biztos hogy ARG-kről írnék mostani főmmel.
u.i.: Miért nem Bloggoltok?
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
kjghasédf.ghsédfkg
VálaszTörlés